Ik wil later actrice worden

 

Levi Janssen, een negenjarig musicaltalentje uit Lommel, schittert twee maanden lang in de Nederlandse versie van The Sound of Music. Ik wil later actrice worden, zegt ze. Met haar rol als Martha Von Trapp komt die droom nu al voor een stukje uit.

Levi heeft met haar kastanjerode haren en sproetjes het geknipte musicaluiterlijk. Dat klopt, lacht mama Yvonne. Maar ze heeft natuurlijk ook het talent. Toen ik hoorde dat ze op zoek waren naar kinderen voor de succesverlengingen van de Nederlandse Sound of Music, heb ik haar ingeschreven voor de audities. Omdat Levi danst op hoog niveau had ze al een beetje podiumervaring. Ze zingt ook graag en acteren is haar grote droom. De ideale combinatie voor een musical. De kleine Levi is geboren en getogen in België, maar haar ouders hebben Nederlandse roots. We vreesden eerst dat haar accent wat te Belgisch was. Toch is ze geselecteerd uit bijna tweeduizend kinderen.

Zenuwen
Eind november kroop Levi voor de eerste keer in de rol van de kleine Martha Von Trapp. De eerste keer had ik een beetje zenuwen, maar de tweede keer al niet meer, vertelt ze. Ik vind het vooral heel erg leuk om te doen. Ik wil later heel graag actrice worden.

In het totaal staat Levi meer dan twintig keer op het podium van het Efteling Theater. Kinderen mogen volgens de wet maar een beperkt aantal keer per jaar optreden. Maar omdat er soms meerdere voorstellingen per dag op het programma staan, kan Levi in 22 shows meespelen.

(artikel december 2009)

Geef een reactie

