Elfjarige Bjarne uit Zonderschot speelt mee in The Sound of Music

‘Ik kan niet wachten om op de planken te staan’

HEIST-OP-DEN-BERG – De succesvolle musical ‘The Sound of Music’ komt in het najaar naar Vlaanderen. Een van de zeven kinderen van kapitein Georg von Trapp is Heinrich, vertolkt door Bjarne Verschueren (11) uit Zonderschot.
Bjarne Verschueren uit Zonderschot mag zijn kunnen in september tonen voor uitverkochte zalen in de Vlaamse versie van The Sound of music. De jonge snaak zal daarin de rol van Friedrich, een van de zeven kinderen van kapitein en weduwnaar Georg von Trapp, vertolken. Bjarne, die in het zesde leerjaar zit in de basisschool van Zonderschot, kijkt al uit naar de optredens in het najaar in de Antwerpse Stadsschouwburg. ‘Ik voel me goed in mijn rol en heb de film al ontelbare keren gezien. Ik kijk ernaar uit om op de planken te staan’, zegt hij.Door de wet op de kinderarbeid mag hij niet aan alle shows deelnemen. ‘Er zijn een aantal kinderen die Heinrich zullen spelen. Hij mag, vanwege zijn jeugdige leeftijd, maar een aantal keer per jaar optreden’, zegt mama Petra Van Genechten.De jonge Heistenaar is met de vertolking van Friedrich niet aan zijn proefstuk toe. ‘Ik heb al meegedaan aan de musical Elisabeth, waar ik kleine Rudolf, het zoontje van Sissi, speelde. Ik stond er op het podium met Ann Van den Broeck en Jan Schepens. Voorts bereikte ik de weekfinale van Zo is er maar een – de cup op Ketnet. Ik zong Ik voel me zo verdomd alleen van Danny ‘Ciske de rat’ De Munk.’

De musicalmicrobe maakte zich al op jonge leeftijd van hem meester toen hij op jonge leeftijd naar de Kleine Zeemeermin keek. ‘Maar mijn favoriete film is Fame. Ik zou ook graag op zo’n school zitten’, zegt hij.

Voorlopig ziet het er niet naar uit dat die droom zal uitkomen. Zijn ouders willen dat hij het eerst waarmaakt in een klassieke richting. ‘Voor er sprake kan zijn van een kunstopleiding, moet hij zich bewijzen in een klassieke richting. Als hij de eerste twee jaren in de moderne wetenschappen tot een goed einde brengt, kan hij nog naar de kunsthumaniora gaan’, zegt papa Geert.

Met de zomervakantie in aantocht, wachten er Bjarne drukke tijden. ‘Hij zal in de zomer moeten repeteren om klaar te zijn tegen de première op 20 augustus’, zegt zijn vader. Last van stress heeft Bjarne vooralsnog niet. ‘Ik vind het op zich al een hele prestatie dat ik mag meedoen. Het is tot nu toe al een heel leuke ervaring geweest.’

Het succes van Bjarne werkt aanstekelijk voor zus Mirthe (8). ‘Onze dochter heeft ook meegedaan aan de selectieprocedures van The Sound of Music. Jammer genoeg heeft ze het niet gehaald. Ze staat op de reservelijst voor de rol van Marta. We denken dat de kans klein is dat ze mag meedoen. Er zijn nog vier kandidates voor een plaats’, zegt Petra.

(artikel uit juni 2009)

2 reacties op “Elfjarige Bjarne uit Zonderschot speelt mee in The Sound of Music

  1. inderdaad, Bjarne speelde Friedrich, verstrooide journalist denk ik, hij had nochthans duidelijk de namen en het persmapje, nen Heinrich hebben ze bij mijn weten nog ni bij de Vonn Trapjes!

Geef een reactie

