'Ik probeer er nu alles uit te halen, want straks ben ik te groot'

Cailin

Drukbezette tiener. Soms zit ze tot vijf uur op school. Ze speelt tennis en af en toe golf.

Ze zit op pianoles, dansles en zingt in het kinderkoor. Daarnaast heeft ze nog de tijd gevonden om drie grote musicalproducties op haar naam te zetten. De 14-jarige Cailin van Loon uit Tilburg was Betje in ‘Ciske de Rat’, speelt Brigitta in ‘The Sound of Music’ en staat op het podium tijdens de nieuwe ‘Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat’. “Druk? Dat valt echt wel mee hoor.”

“Eerst moest ik dom en lief zijn en daarna meteen eigenwijs en intelligent”, vertelt de energieke Cailin. Van Betje naar Brigitta was snel omschakelen, maar de laatste jaren gaat alles in het leventje van de 14-jarige in een stroomversnelling. Na de rollen in ‘Oebele’, ‘Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?’ en ‘Ciske de Rat’, veroverde het musicalsterretje ook een grote rol in ‘The Sound of Music’. Zaterdag stond ze voor het eerst als Brigitta op de planken in het Efteling Theater. “Spannend, maar het ging supergoed.”

Over twee weken komen daar de repetities van ‘Joseph’ nog bij en lijkt het alsof Cailin, die in het derde en laatste jaar van de muzische afdeling van het Willem II College zit, niet meer van het podium af te krijgen is. “Ik probeer er nu alles uit te halen, want straks ben ik misschien te groot.” Cailin moet er nog niet aan denken, maar wellicht heeft ze met de musical ‘Joseph’ wel haar laatste kinderrol te pakken. “Ik kan straks natuurlijk geen 9-jarige meer spelen, maar ben ook nog te jong om naar het conservatorium of zoiets te gaan”, legt ze uit. Toch maakt ze zich over ‘dat gat’ niet heel erg druk.

“Ze zien dat ik talent heb, anders had ik nu niet mijn derde rol in een grote productie gekregen”, zegt ze zelfverzekerd. “En je weet nooit wat voor nieuwe musicals er aan zitten te komen.” De gedreven Cailin ziet zichzelf later het liefst in een hoofdrol van een soort musical als ‘Mama Mia’, maar stiekem maakt het genre niet zo heel erg veel uit, grapt ze. “De leukste musicals vind ik toch degene waar ik een rol in mag spelen.”

Artikel uit november 2008

5 reacties op “'Ik probeer er nu alles uit te halen, want straks ben ik te groot'

Geef een reactie

