Geelse vertolkt rol van Louisa Von Trapp

In augustus komt de musical ‘The Sound of Music naar Antwerpen. De twaalfjarige Nore Primus uit Geel neemt de rol van Louisa, een van de Von Trapp-kinderen, op zich.

Haar guitige ogen laten het publiek meteen smelten als ze ‘Do- Re-Mi’ zingt. Niet moeilijk dat de twaalfjarige Nore met glans door de audities van ‘The sound of music’ raakte.

Ze schitterde maandenlang op het podium als het weeskindje Annie in de gelijknamige musical, geflankeerd door grote namen als Ann Van den Broeck, Daisy Theys en Marijn De Valck.

Musicalmicrobe

Nore werd gebeten door de musicalmicrobe. Toen ik hoorde dat ze kinderen nodig hadden voor The Sound of Music, was ik er als de kippen bij, lacht ze.

Acteren is superleuk, ik heb me geen moment verveeld tijdens Annie. Hoewel het soms lange dagen waren en de pruik wel eens warm was, heb ik het me nooit beklaagd. Ik vind het geweldig dat ik nu opnieuw de kans krijg. Ik heb de film al vaak gezien en zong de liedjes als klein meisje al mee.

Maria

Nore volgt met spanning de strijd op vtm voor de rol van Maria. Stilletjes duimt ze voor Fleur.

Zij speelde ook mee in Annie, dus ik weet dat het een toffe is, vertrouwt Nore ons toe. Maar de andere drie zijn ook goed, hoor!

Opgemerkt door leerkracht

Nores zangtalent werd pas een drietal jaren geleden ontdekt. We hadden haar muzikale kunnen nooit echt opgemerkt, zegt mama Lieve. Tot een leerkracht ons erop wees dat ze heel wat in haar mars had.”

“Een musical op school was het begin van een groot avontuur. We zijn trots op ons Nore, en zullen haar met plezier alweer naar de Antwerpse Stadschouwburg brengen voor de lange, maar boeiende reeks repetities en opvoeringen.

Artikel uit augutus 2009

Geef een reactie

