Marit in de rol van grootste flapuit

MOLENHOEK – Je hoeft Marit van den Ouweland niets te vertellen over musicals. Als ze al niet in een schoolvoorstelling meezingt of aan het repeteren is in haar musical- of balletklas, dan doet ze wel weer ergens auditie. Niet zonder succes.

Zo speelde ze vorig jaar nog een rol in Pinokkio van Studio 100 en was ze via de TROS op tv te volgen in haar jacht op die rol.

Zingen en dansen is Marits lust en leven. En waar begint die liefde? Juist, bij het zien van de dvd The Sound of Music, enkele jaren geleden. “Toen wist ik: dat wil en ga ik ook doen. Later als ik groot ben.”

Een vooruitziende blik. Afgelopen weekeinde beleefde de Molenhoekse haar eigen première in de Nederlandse versie van kaskraker The Sound of Music. Tussen twee voorstellingen door, sprak De Gelderlander met Marit, ahum Brigitta.

Hoe ging het?

“Goed. Hartstikke goed. Ik ben ontzettend tevreden. ”

Brigitta zegt het meest van alle kinderen. Het is niet alleen maar dansen en zingen dus?

“Brigitta is de grootste kinderrol. Daarom was ik ook zo blij toen ik ‘m kreeg. Brigitta is een flapuit, de dochter die alles ziet en zegt. Als je die rol krijgt, weet je dat je de grootste rol hebt. Daar ben ik wel trots op, ja.”

Dit is een megaproductie met beroemde zangers en zangeressen. Voel je je thuis in deze cast?

“Heel erg. Iedereen doet erg aardig tegen ons. En wij, de kinderen, kunnen erg goed met elkaar overweg. Het klikt. We lijken soms wel een echte familie. Achter de schermen hebben we ook een nanny. Die zorgt dat we goed eten en zo.”

Wat is je leukste scène?

“Pfffffff. Ik vind zo veel leuk. De trapscène is leuk. Met Do-Re-Mi en de scène op het einde, het concert, vlak voordat we vluchten. Waarom ik die leuk vind? Vanwege de liedjes, denk ik.”

Wil je later een musicalster worden?

“Ja, dat denk ik wel. Ik vind het namelijk ontzettend leuk. Ik zit nu in groep 8 van De Grote Lier, maar ik weet nog niet precies wat ik hierna ga doen. Mijn schoolkeuze staat nog niet vast. Daarna ga ik wel de musicalwereld in, denk ik.”

Artikel november 2008

Geef een reactie

